Zenebölcsi
Baba-mama komplex zenés személyiségfejlesztő foglalkozás

A PacsirTanodás Zenebölcsi zenés foglalkozás a komplex személyiségfejlesztésre irányul, fő célja a zene szeretetére nevelés, a zenei képességek kibontakoztatása, valamint a zenei ízlésformálás. A gyermekek életkorát, pszichológiai, kognitív és egyéni sajátosságait figyelembe véve a tevékenységek játékba ágyazottan zajlanak, a figyelmüket felkeltve, fenntartva, változatos formákban, legkevésbé „tanulás szagúan”. A gyermekek játszanak, énekelnek, mesét hallgatnak, élményeket, tapasztalatokat gyűjtenek édesanyjuk, édesapjuk biztonságot adó jelenlétében, ezáltal sok-sok ismeretre tesznek szert.
- \Életkor: 6 hónap - 3 év
- \Csoportos foglalkozás (8-12 fő)
- \A foglalkozás időtartama: 35 perc
- \Szerda 9:30-tól
Baba jelnyelv
A babák már a beszéd megtanulása előtt képesek a kommunikációra. Szavak helyett könnyebben megtanulják a jeleket mutatni (Gondoljunk csak a Pá-pá szóra, amit mi kimondunk, és ők bőszen integetnek, és boldogok, hogy ők is képesek bevonódni a kommunikációba.) Így a jelek segítségével könnyedén áthidalhatjuk a beszéd előtti időt, mikor már a gyermek elég értelmes, hogy saját akarata legyen, csak még szavakkal kifejezni nem tudja azt.
A babajelnyelv mintegy előfutárként működik a beszéd elsajátításában. Segítségével a kicsi megtanulja, hogy egy-egy szimbólum segítségével ki tudja fejezni vágyait, érzéseit, gondolatait és igényeit. Ezáltal egy olyan mentális rendszert alakít ki az agyában, amibe könnyebben illeszti majd be a gondolatokhoz társított szavakat, mikor annak jön el az ideje. Ez az alapja fogalmi gondolkodás kialakulásának.
Testvér kedvezmény: Ha egy gyermek a PacsirTanodába jár foglalkozásra, a második, illetve további gyermekek számára 20% kedvezményt biztosítok bármely foglalkozásra a bérlet árából
Helyszín: Szent Fausztina Irgalmasság Háza
(Kaposvár, Németh István fasor 2.)
1. emelet, 107-es terem
Színes kotta módszer, és eszközök használatával teszem -szó szerint- még színesebbé a tevékenységeket. A módszert Heinrich Ullrich, német gyógypedagógus dolgozta ki, és Vető Anna adaptálta át hazánkba. Segítségével azok is képesek hangszerjátékra, akik valamilyen okból kifolyólag nem tudnak hagyományos kottát olvasni (kisgyermekek, óvodások, iskolások, a „régebb óta fiatal” korosztály, zenélni vágyó családok, értelmi fogyatékosok, autisták és halmozottan sérültek). Egyszerűsége miatt könnyen megtanulható, nem igényel komplex gondolkodási műveleteket, sőt még a színek nevének ismeretét sem. Elegendő, ha a gyermekek a színek megkülönböztetésére képesek. Így már akár az óvodás, vagy akár még kisebb gyermekek is tudják „kottáról” olvasni a dallamot a hangszerjátékhoz.
Miért ajánlom a foglalkozást?
- Mert a zene, a közös éneklés olyan örömforrások gyermeked számára, melyek gazdagítják lelki világát, segítik érzelmei kifejezésében, feldolgozásában.
- Mert örömteli pillanatokat élhettek meg közösen, és sok mondókát, gyerekdalt ismerhetsz meg, amiket aztán otthon is tudtok énekelni, játszani.
- Mert sok játék, vidámság, valódi zenei élmények közé csempésszük be azt a tudásanyagot, amit gyermeked észrevétlenül szív magába.
- Mert a foglalkozáson komplex személyiségfejlesztés zajlik, vagyis gyermekednek nem csak a zenei képességei fejlődnek, hanem többek között az érzelmi, anyanyelvi, vizuális nevelés és a mozgás is aktív szerepet kap.
- Mert babáddal együtt megismerkedhettek a babajelnyelvvel.
- Mert minden foglalkozásomat a keresztény értékrend alapjára építem, így a gyermekek az önfeledt játék keretén belül ismerkedhetnek meg a keresztény kultúrával, dicsőítő gyerekdalokkal. Megtapasztalhatják és gyakorolhatják a szeretetet, egymás elfogadását, befogadását, a közösséghez tartozás érzését és a zenés dicsőítés felszabadító örömét.
- Mert közösségben lenni jó. Neked is, és gyermekednek is.