MusiKids
Angol zenés foglalkozás óvodásoknak

A MusiKids zenés angol foglalkozás a komplex személyiségfejlesztésre irányuló foglalkozás, melynek fő célja az angol nyelv megismertetése és megszerettetése, a zene szeretetére nevelés, illetve a zenei ízlésformálás. A gyermekek életkorát, pszichológiai, kognitív és egyéni sajátosságait figyelembe véve a tevékenységek játékba ágyazottan zajlanak, a figyelmüket felkeltve, fenntartva, változatos formákban, legkevésbé „tanulás szagúan”. A gyermekek játszanak, énekelnek, mesét hallgatnak, élményeket, tapasztalatokat gyűjtenek, ezáltal sok-sok ismeretre tesznek szert. Az, hogy a tevékenység angol nyelven folyik, csak „hab a tortán”.
- \Életkor: 3-7 év
- \Csoportos foglalkozás (8-12 fő)
- \A foglalkozás időtartama: 45 perc
- \Szerda 17:30-tól
A foglalkozás egy nyelven folyik, tehát CSAK ANGOLUL beszélünk. Nem kell attól félni, hogy a gyerekek és az angolul nem beszélő felnőtt kísérők nem fogják érteni, amit mondok, hiszen nem is az a cél, hogy minden szót értsenek, hanem a nyelvelsajátítás. A megértést segíti a sok metakommunikatív elem, (testtartás, gesztikuláció, mimika, hangsúly, hanglejtés, stb.) valamint az esztétikus szemléltető eszközök. A cél az érdeklődés felkeltése és pozitív viszony kialakítása az angol nyelv iránt. A nyelvelsajátítás a gyermekek életkorából kifolyólag nem direkt tanulás/tanítás, főleg nem szavak, mondatok bemagolása formájában történik, hanem az anyanyelvhez hasonló módszerekkel. Mint ahogy a magyar nyelv esetében is, a gyermekek először passzív módon hallgatják a nyelvet, majd idővel aktívan használják is. Ezekre a készségekre épül majd később az angol nyelven történő olvasás, majd az írás.
Testvér kedvezmény: Ha egy gyermek a PacsirTanodába jár foglalkozásra, a második, illetve további gyermekek számára 20% kedvezményt biztosítok bármely foglalkozásra a bérlet árából
Helyszín: Szent Fausztina Irgalmasság Háza
(Kaposvár, Németh István fasor 2.)
1. emelet, 107-es terem
Színes kotta módszer, és eszközök használatával teszem -szó szerint- még színesebbé a tevékenységeket. A módszert Heinrich Ullrich, német gyógypedagógus dolgozta ki, és Vető Anna adaptálta át hazánkba. Segítségével azok is képesek hangszerjátékra, akik valamilyen okból kifolyólag nem tudnak hagyományos kottát olvasni (kisgyermekek, óvodások, iskolások, a „régebb óta fiatal” korosztály, zenélni vágyó családok, értelmi fogyatékosok, autisták és halmozottan sérültek). Egyszerűsége miatt könnyen megtanulható, nem igényel komplex gondolkodási műveleteket, sőt még a színek nevének ismeretét sem. Elegendő, ha a gyermekek a színek megkülönböztetésére képesek. Így már akár az óvodás, vagy akár még kisebb gyermekek is tudják „kottáról” olvasni a dallamot a hangszerjátékhoz.
A módszer ragyogó alkalmat kínál a nyelvtanuláshoz is, mivel rendelkezésre állnak kották az angol gyerekdalokhoz is. Ezek segítségével a már megszerzett tudást, főként az idegen szavakat, kifejezéseket tudjuk elmélyíteni. Az eszköz és módszer érdekessége miatt vonzó tevékenység a gyermekek számára, ezért pozitív benyomásuk is erősödik az angol nyelv iránt.
Miért ajánlom a foglalkozást?
- Mert gyermeked agya a korai években fogadja be legkönnyebben az idegen nyelveket.
- Mert sok játék, vidámság, valódi zenei élmények közé csempésszük be azt a tudásanyagot, amit gyermeked észrevétlenül szív magába.
- Mert ezzel megalapozhatod gyermeked angol nyelvvel kapcsolatos pozitív viszonyulását, amit majd az iskolában is tud kamatoztatni.
- Mert hiszem, hogy a nyelvtudás érték, és gyermeked behozhatatlan előnyre tesz szert, ha már ebben a rendkívül szenzitív időszakban biztosítod számára a lehetőséget, hogy megismerje, megszeresse az angol nyelvet.
- Mert bár a foglalkozás nyelve angol, de korántsem csak a nyelvtanulásról szól. Gyermeked számos területen fejlődik általa, kiváltképp a zenei készségek terén.
- Mert minden foglalkozásomat a keresztény értékrend alapjára építem, így a gyermekek az önfeledt játék keretén belül ismerkedhetnek meg a keresztény kultúrával, dicsőítő gyerekdalokkal. Megtapasztalhatják és gyakorolhatják a szeretetet, egymás elfogadását, befogadását, a közösséghez tartozás érzését és a zenés dicsőítés felszabadító örömét.