Zeneovi
Komplex zenés személyiségfejlesztő foglalkozás óvodásoknak

A foglalkozás zenei feladatai:
- Éneklési készség fejlesztése
- Ritmuskészség fejlesztése – metrumérzék, ritmusérzék, ütemérzék, tempóérzék
- Halláskészség fejlesztése – hangmagasság iránti érzék, dinamikai készség, hangszínérzék, hangszínfelismerés, zenei emlékezet, belső hallás
- Zenei formaérzék fejlesztése
- Zenei írás, olvasás előkészítése (Ismerkedés a kottával)
- Alkotói jártasság megalapozása
- Zenehallgatási jártasság formálása
- Megismerő képesség támogatása
- Önkifejező képesség támogatása
- \Életkor: 3-7 év
- \Csoportos foglalkozás (8-12 fő)
- \A foglalkozás időtartama: 45 perc
- \Szerda 16:30-tól
A PacsirTanodás Zeneovi egy komplex személyiségfejlesztésre irányuló foglalkozás, melynek fő célja a zene szeretetére nevelés, a zenei képességek kibontakoztatása, valamint a zenei ízlésformálás. A gyermekek életkorát, pszichológiai, kognitív és egyéni sajátosságait figyelembe véve a tevékenységek játékba ágyazottan zajlanak, a figyelmüket felkeltve, fenntartva, változatos formákban, legkevésbé „tanulás szagúan”. A gyermekek játszanak, énekelnek, mesét hallgatnak, élményeket, tapasztalatokat gyűjtenek, ezáltal rengeteg ismeretre tesznek szert.
Testvér kedvezmény: Ha egy gyermek a PacsirTanodába jár foglalkozásra, a második, illetve további gyermekek számára 20% kedvezményt biztosítok bármely foglalkozásra a bérlet árából
Helyszín: Szent Fausztina Irgalmasság Háza
(Kaposvár, Németh István fasor 2.)
1. emelet, 107-es terem
Színes kotta módszer, és eszközök használatával teszem -szó szerint- még színesebbé a tevékenységeket. A módszert Heinrich Ullrich, német gyógypedagógus dolgozta ki, és Vető Anna adaptálta át hazánkba. Segítségével azok is képesek hangszerjátékra, akik valamilyen okból kifolyólag nem tudnak hagyományos kottát olvasni (kisgyermekek, óvodások, iskolások, a „régebb óta fiatal” korosztály, zenélni vágyó családok, értelmi fogyatékosok, autisták és halmozottan sérültek). Egyszerűsége miatt könnyen megtanulható, nem igényel komplex gondolkodási műveleteket, sőt még a színek nevének ismeretét sem. Elegendő, ha a gyermekek a színek megkülönböztetésére képesek. Így már akár az óvodás, vagy akár még kisebb gyermekek is tudják „kottáról” olvasni a dallamot a hangszerjátékhoz.
Miért ajánlom a foglalkozást?
- Mert a zene, a közös éneklés olyan örömforrások gyermeked számára, melyek gazdagítják lelki világát, segítik érzelmei kifejezésében, feldolgozásában.
- Mert sok játék, vidámság, valódi zenei élmények közé csempésszük be azt a tudásanyagot, amit gyermeked észrevétlenül szív magába.
- Mert a zenetanulás hatására gyermeked a későbbiekben könnyebben sajátít el más területekhez kapcsolódó ismereteket például a matematika és az idegen nyelvek terén.
- Mert megismerkedhet a Színes kotta módszerrel, ami kitűnő alkalmat biztosít arra, hogy a gyermekek már egészen kicsi kortól (akár már kétévesen) képesek legyenek a látott jelek alapján dallamot lejátszani. Ez hatalmas dolog, hiszen ez a képesség, a „kódok” értelmezése fogja megalapozni a hagyományos írást, olvasást, illetve a zenei írás-olvasás képességét, vagyis a kotta ismeretét, használatát.
- Mert a foglalkozáson komplex személyiségfejlesztés zajlik, vagyis gyermekednek nem csak a zenei képességei fejlődnek, hanem többek között az érzelmi, anyanyelvi, vizuális nevelés és a mozgás is aktív szerepet kap.
- Mert minden foglalkozásomat a keresztény értékrend alapjára építem, így a gyermekek az önfeledt játék keretén belül ismerkedhetnek meg a keresztény kultúrával, dicsőítő gyerekdalokkal. Megtapasztalhatják és gyakorolhatják a szeretetet, egymás elfogadását, befogadását, a közösséghez tartozás érzését és a zenés dicsőítés felszabadító örömét.